صهیون ستیزی+دانلود
صهیون ستیزی+دانلود
antizionism

«انتخابات آزاد»

عنوان انتخابات آزاد را اولین بار برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ ٬اکبر هاشمی رفسنجانی در شهریور ۱۳۹۱استفاده کرد٬سپس اصلاح طلبان و بعد از آن منتقدان دولت و در آخر جناح اصولگرا حاکم از در داخل ایران٬سپس در خارج از ایران نیز از آن سحن برده شد. این واژه واکنش‌های مختلفی را در داخل ایران داشته است. هدف کلیه گروه‌های مزبور از این عنوان متفاوت است.

انتخابات آزاد

 

 

مطرح‌کنندگان عنوان

 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام

اکبر هاشمی رفسنجانی در شهریور ماه ۱۳۹۱ گفت: برگزاری انتخابات آزاد، می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل کند باعث افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام شود، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مأیوس گرداند.
اصلاح‌طلبان

حزب اصلاح طلب ایران در آبان ۱۳۹۱ شرط اصلی خود را برای شرکت و حمایت از انتخابات ۱۳۹۲ «برگزاری انتخابات سالم، قانونی، آزاد، عادلانه و رقابتی» عنوان کرد.


محمد خاتمی رئیس جمهور پیشین ایران که از دسته اصلاح‌طلبان است گفت:با این روندی که هست، فقط یک راه وجود دارد؛ اینکه نظام رویکردش را عوض کند و آن‌را در «انتخابات آزاد» و سالم و فراگیر نشان دهد.
محمد خاتمی : "انتخابات مهندسی" نشود.

اصولگرایان
رئیس جمهور ایران

محمود احمدی‌نژاد در ۳ دی ۱۳۹۱ از این عنوان استفاده کرد و گفت::انتخابات باید آزاد باشد و هیچکس نباید حتی در ذهنش باشد که در انتخابات اثر بگذارد یا دخالت بیجا کند و ملت هم اجازه چنین کاری را به کسی نمی‌دهد.[۶]
اصولگرایان حامی دولت

ستار هدایت‌خواه از اعضای جبهه پایداری انقلاب اسلامی گفت: برخی از اصولگرایان هم ممکن است از " انتخابات آزاد " سخن گفته و این مطلب را تکرار کنند.
اصولگرایان منتقد دولت

علی مطهری در ۱۹ دی ۱۳۹۱ گفت:برخلاف تصور عده‌ای، بیان عنوان "انتخابات آزاد" مترادف تقلب در انتخابات سال ۱۳۸۸ نیست.


ریاست سازمان مجاهدین خلق

مریم رجوی در کنفرانسی موسوم به پراگ خواستار "انتخابات آزاد" در ایران شد.


سلطنت‌طلبان

رضا پهلوی در کنفرانس پراگ خواستار "انتخابات آزاد" در ایران شد.


شیمون پرز

شیمون پرز رییس اسرائیل در مصاحبه با یورونیوز گفت انتخابات ایران باید آزاد باشد. او گفت منظورش این است که از میان مذهبیان یک نفر انتخاب نشود.

 

واکنش‌ها

رهبر ایران

سیدعلی خامنه‌ای القای «آزاد نبودن انتخابات» و استفاده از این عنوان را کمک به دشمن توصیف کرد.


دبیر شورای نگهبان

احمد جنتی٬امام جمعه موقت تهران و دبیر شورای نگهبان، در نماز جمعه ۲۲ دی ۱۳۹۱ عنوان انتخابات آزاد را رمز شورش جدید خواند، اما مدتی بعد خود خواستار انتخابات آزاد، آرام و قانونی شد.


عضو هیات رییسه مجلس خبرگان

احمد خاتمی در اردیبهشت ۱۳۸۹ (حدود ۲سال قبل از انتخابات ۱۳۹۲) گفت:امروز شعار جریان فتنه برگزاری "انتخابات آزاد" است و از نگاه آن‌ها انتخاباتی آزاد است که نام آن‌ها از صندوق بیرون بیاید در غیر این صورت انتخابات آزاد نیست.


عضو مجلس خبرگان

محسن مجتهد شبستری عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسانی که از "انتخابات آزاد" دم می‌زنند به دلیل ترس از عدم تایید صلاحیت‌شان از این کلمه استفاده می‌کنند.

 


نظرات شما عزیزان:

bidargar
ساعت17:44---7 ارديبهشت 1392
عالی بود

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: روشنگری، انتخابات، ،

برچسب‌ها: انتخابات آزاد, فتنه92, فتنه88,
نوشته شده در تاريخ شنبه 7 ارديبهشت 1392 توسط محمدرسول اسماعیل پور